Aktualności

Volkswagen przejmuje pełną kontrolę nad AUDI za ponad 237 mln EUR

Audi etron GT
685Czytany

Po II wojnie światowej Audi przeszło głęboką fazę restrukturyzacji, a na początku lat 60. Volkswagen zaczął nabywać akcje marki od Daimlera, który wcześniej kupił Auto Union, firmę, która była właścicielem praw do marki Audi, w latach 50. XX wieku. W 1964 roku VW nabył 50% udziałów w marce, w tym główny zakład w Ingolstadt i prawa do samej marki, a także prawa do nowego silnika, który również został sfinansowany przez Daimler. Przez lata Volkswagen stale zwiększał swoje inwestycje w markę Audi i do niedawna posiadał 99,64%. Teraz Volkswagen oficjalnie przejmuje całkowitą własność marki. Ile to kosztowało?

Według Agencji Reuters, VW Group zgodziła się zlikwidować mniejszościowych akcjonariuszy Audi z „rozliczeniem gotówkowym, które ma zostać zapłacone w zamian za przeniesienie ich udziałów w wysokości 1 551,53 € za akcję Audi AG”. Odpowiada to 237 mln euro, a przeniesienie akcji ma zostać zakończone jeszcze tego lata, podczas corocznego walnego zgromadzenia Audi.


W praktyce nie zrobi to dużej różnicy. Grupa VW już udostępnia platformy, silniki i technologie różnych marek należących do grupy i robią to od dłuższego czasu. Na przykład modułowa platforma MQB służy do budowy Audi A1, A2, A3, TT, Q2 i Q3, prawie wszystkich modeli SEAT-a, zdecydowanej większości samochodów Škoda i wielu samochodów VW od Golfa do Passata i wszystko pomiędzy. Nadchodzące Audi Q4 e-tron i VW ID.4 będą oparte na tej samej platformie i będą korzystać z tej samej technologii akumulatorowej.

Wynika z tego, że VW głównie wykorzystuje Audi do opracowywania produktów premium i samochodów elektrycznych, i to też się nie zmieni. Dopiero niedawno Volkswagen wprowadził ID.3, pierwszy w pełni elektryczny samochód, który nosi znaczek VW, podczas gdy oryginalna koncepcja Audi e-tron SUV (w sprzedaży od 2018 roku) została zaprezentowana znacznie wcześniej, w 2015 roku.

Audi e-Tron GT
Audi e-Tron GT – motoocena.pl

Audi ma również wprowadzić e-tron GT, wspaniały czteromiejscowy, czterodrzwiowy elektryczny sedan o wysokich osiągach, a następnie oczywiście e-tron Q4, o którym wspominaliśmy wcześniej. VW pracuje także nad markową platformą o nazwie PPE (Premium Platform Electric), która w przyszłości stanie się podstawą dla dużych salonów elektrycznych i SUV-ów.

>>OFERTA AUDI na stronie doLEASINGU>>

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI