Ciekawostki

OPEL MAXX samochód przyszłości ? czy klasyk ?

Opel Maxx
Opel Maxx
Opel Maxx
Opel Maxx
Opel Maxx
544Czytany

Kiedy jedziesz autostradą i spojrzysz w lusterko wsteczne, możesz pomylić Opel Maxx z samochodem przyszłości. Tymczasem auto ma prawie 23 lata i swoim wyglądem bezwzględnie wyprzedziło swoje czasy.

Mamy rok 1995 roku – na targach w Genewie Opel prezentuje swój samochód koncepcyjny Maxx. Niespełna dwanaście miesięcy później marka zaskoczyła ekspertów zapowiedzią, że wejdzie do produkcji seryjnej z małym silnikiem rzędowym. Opel był pierwszym europejskim producentem samochodów, który opracował nowoczesny trzycylindrowy silnik gotowy do produkcji seryjnej. Premiera Maxxa odbyła się w 1997 roku.

Konfiguruj auto jak chcesz – kabriolet, pickup, terenówka – ty decydujesz jak będzie wyglądał

Opel Maxx był koncepcją pojazdu miejskiego przyszłości. Zamiast tłoczonej blachy stalowej korpus wykonano w konstrukcji modułowej z profili aluminiowych. Poszczególne elementy zostały zespawane razem, tworząc moduł. Dzięki elastycznej architekturze pojazdu możliwe byłyby wersje takie jak kabriolet, pick-up, samochód terenowy, van. Chociaż wymiary zostały ustalone, klienci mogli zmienić nadwozie i wnętrze nawet po odebraniu pojazdu.

Opel Maxx

Dzięki długości 2,97 metra oraz szerokości i wysokości 1,58 metra Maxx przypomina nieco Smarta. Pomimo kompaktowych wymiarów, lekki dwudrzwiowy samochód o masie 650 kg oferował znacznie więcej miejsca. Tylne siedzenie wbudowane w aluminiową konstrukcję czyniło malucha czteromiejscowym samochodem. Gdyby klient chciał zabrać ze sobą dużo bagażu, mógł wybrać dwa miejsca oraz przestrzeń ładunkową, która była mniej więcej wielkości bagażnika w Astrze Kombi.

> Koniecznie Zobacz: 30 Letni Samochód Elektryczny od OPLA <<

Konstrukcja i Silnik

Przednie zawieszenie z kolumną McPhersona pochodziło z modeli klasy średniej takich jak Vectra i Omega. Inżynierowie umieścili zbiornik paliwa między tylnymi kołami, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, podczas gdy aluminiowa konstrukcja chroniła tył i tworzyła odkształcalną strukturę z przodu.

Nowy silnik benzynowy miał pojemność skokową 973 centymetrów sześciennych. Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej trzycylindrowy silnik pokonał pierwsze kilometry w dwóch prototypach Maxxa. 50 KM (37 kW) przy 5000 obrotów na minutę i 90 niutonometrów momentu obrotowego przy 2500 obr / min. Dzięki niskiej masie pojazdu wystarczyło to na przyspieszenie od zera do 100 km / hw 12,1 sekundy i maksymalną prędkość 151 km / h. W obecnym wówczas cyklu testowym „Euromix” Opel zużywał 3,9 litra benzyny na 100 kilometrów przy stałej prędkości 90 km / h.

Zaraz czy ja naprawdę piszę o samochodzie, którego koncept ma już 23 lata ? Na to wygląda chociaż opis tej koncepcji, która pamiętajmy była w masowej produkcji wyprzedził swoje czasy. Dlaczego nie osiągnął sukcesu ? Nie mam pojęcia, ale wydaje mi się że ówcześni konsumenci nie byli przygotowani na ten samochód.

Opel Maxx

Gdyby do tamtego pomysłu wsadzić silnik elektryczny, mogło by się okazać że jest to auto na miarę obecnych potrzeb i oczekiwań !!!

P.S.
Jeżeli w OPLU postanowicie reaktywować MAXX-a w elektryku, pamiętajcie że to był Mój pomysł 🙂

Szukasz OPLA >> zobacz CENY << Auta Nowe i Używane

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI