AktualnościPremieryZapowiedzi

Nowa Honda Type-R i fotograficzna historia 5 wersji modelu.

Honda Type-R 2022
159Czytany
Honda Type-R 2022
Honda Type-R 2022

Historia Typ-R od Hondy w świetle nadchodzącej 6 generacji.

Zapowiada się premiera nowego Type-R od Hondy. Czy zachwyci miłośników marki kiedy pojawi się w 2022 r. ?
Obecny Type R trafił do salonów dopiero trzy lata temu, ale japońscy producenci pracują nad znacznie krótszymi cyklami produkcyjnymi, zwykle od czterech do pięciu lat, w przeciwieństwie do ośmiu lat pracy europejskich rywali, takich jak Renault , Peugeot i Volkswagen.

W nasze ręce trafiły pierwsze szpiegowskie zdjęcia nadchodzącego Civic-a. Zdjęcia wyraźnie pokazują, że Type R urośnie. Rozstaw osi jest wyraźnie dłuższy niż dzisiejszy model.

Wygląd nowego Civica Type-R

Honda Type-R 2022
Honda Type-R 2022
Honda Type-R 2022

Mimo że auto na zdjęciach jest mocno ukryte, widoczne zmiany w stylu wydają się być raczej ewolucyjne niż rewolucyjne; sylwetka fastback, ogromne tylne skrzydło i szeroki przedni grill. Z tyłu pojawiają się poziome światła, podczas gdy przesunięty wydech zostanie zastąpiony jednostką centralnego wyjścia w modelu produkcyjnym, o czym świadczy wycięcie w tylnym zderzaku.

Następny Type-R będzie elektryczny ?

Czy to jest Honda Type-R 2022
Czy to jest Honda Type-R 2022

Podczas gdy polityka Hondy przesuwa się w kierunku elektryfikacji, następny Type R raczej nie będzie samochodem elektrycznym.

Tom Gardener, wiceprezes Hondy Europe – powiedział:
„Jesteśmy bardzo świadomi silnej oceny obecnego modelu (TYPE-R) przez klientów i będziemy musieli głęboko rozważyć postęp w kierunku elektryzacji.”

Spodziewamy się, że nowy TYP-R będzie wykorzystywał czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem w podobny jak w obecnym modelu o pojemności 2,0 litra, ale z mocą wyższą od obecnego 316 KM i dodatkowymi poprawkami wydajności. Jest prawie pewne, że Typ R zachowa również sześciobiegową manualną skrzynię biegów i konfigurację napędu na przednie koła.

Historia modelu TYP-R na zdjęciach:


Pierwszy Civic, który nosił naszywkę Type R, został zbudowany w Japonii jako trzydrzwiowy właz. Miał 1,6-litrowy silnik VTEC o mocy 181 KM.

Generacja EP3 Type R była napędzana 2,0-litrowym silnikiem VTEC o pojemności 197 KM.

Wprowadzono dwie wersje trzeciej generacji Type R: czterodrzwiową limuzynę w Japonii i trzydrzwiową klapę w Europie, obie z tym samym silnikiem co EP3.

Honda przeniosła się do pięciodrzwiowego hatchbacka dla tej generacji. Typ R miał również po raz pierwszy moc turbo z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litrów i mocy 306 KM.

Obecny typ R będzie ostatnim produkowanym w Swindon. Jest to najmocniejsza jak dotąd wersja, o mocy 316 KM, i jako pierwsza została wyeksportowana do Ameryki Północnej.

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI