Zapowiedzi

Najnowsza odsłona legendy – Toyota Hilux

Toyota Hilux 2021 przód
Toyota Hilux 2021 tył
Toyota Hilux 2021 profil
Toyota Hilux 2021 środek
528Czytany

Pick-up Toyota zyskał nowy wygląd, mocniejszy silnik i większy komfort. Czy to tylko facelifting czy coś więcej ?

Zobacz jak wygląda i co oferuje nowa Toyota Hilux

To już dziewiąta generacja popularnego PickUp-a.

Nowa Toyota Hilux jest odważniejsza i mocniejsza niż wcześniej. Ma przeprojektowany przód, który zdecydowanie mocniej rzuca się w oczy niż w poprzednim Hiluxie.

Nowa osłona chłodnicy i przedni zderzak, a także opcjonalne przednie i tylne światła LED oraz 18-calowe felgi aluminiowe sprawiają, że Hilux wygląda znacznie bardziej stylowo niż jego poprzednik.

Toyota twierdzi również, że poprawiła zawieszenie pick-upa, aby poprawić komfort jazdy na drodze, nie ograniczając jego znanej i docenianej umiejętności do jazdy w terenie. Nie zapominajmy że to Hilux, legenda która wygrała Rajd Dakar w 2019 roku.

Toyota Hilux 2021 profil

Silniki w nowej Toyocie Hilux

Jedynym wyborem silnika w poprzednim modelu Hilux był 2,4-litrowy silnik diesla o mocy 148 KM, który wydawał się nieco słaby i powolny, szczególnie w porównaniu z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym V6 dostępnym w Volkswagenie Amaroku.

Najnowszy model Hiluxa jest dostępny z nowym 2,8-litrowym silnikiem diesla o mocy 201 KM, który będzie miał lepszą siłę i będzie mniej obciążony przy dużym przyspieszeniu niż poprzednik 2,4 Silnik o pojemności 2,8 litra jest dostępny z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Aby poprawić komfort jazdy, szczególnie na wybojach i nierównych powierzchniach, tylne zawieszenie zostało zmienione, dzięki przeprojektowanym resorom piórowym i tulejom oraz przestrojonym amortyzatorom.

Wnętrze Toyoty Hilux czy to już SUV ?

Toyota Hilux 2021 środek

Wewnątrz znajduje się nowy zestaw wskaźników i 8,0-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, który ma działać znacznie sprawniej niż w poprzedniku, który został skrytykowany za powolną reakcję i posiadanie małych ikon sprawiających problem w odczytaniu ich w trakcie jazdy. Nowy system ma większe ikony i jest wyposażony w integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

Tak jak poprzednio, Hilux jest oferowany w tych samych wersjach nadwozia (kabiny)  – a wszystkie trzy mają ładowność 1 tony, choć powszechnie jest ona przez użytkowników, wyłącznie za rekomendowaną, a sam samochód potrafi znacznie więcej.

Standardowe wyposażenie w całej gamie obejmuje klimatyzację, nawigację satelitarną oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Dostępne są te same cztery poziomy wykończenia, co poprzednio: Active, Icon, Invincible i Invincible X. W najpopularniejszej wersji z podwójną kabiną Invincible X zyskuje nowy charakterystyczny styl nadwozia i wykończenia wnętrza, w tym skórzane fotele.

Samochód stworzony do ciężkiej pracy zaczyna wyglądać w środku jak wysokiej klasy SUV. Ale to nie jest jego wada – szczególnie że w Polsce jest najczęściej wykorzystywany jako pierwsze auto w domu i samochód rodzinny.

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI