Samochody Elektryczne

Mustang Mach-E z siedmioma silnikami i mocą 1399 KM

Mustang Mach-E 1400 Prototype
Mustang Mach-E 1400 Prototype
Mustang Mach-E 1400 Prototype
Mustang Mach-E 1400 Prototype
Mustang Mach-E 1400 Prototype
Mustang Mach-E 1400 Prototype
497Czytany

Niedawno jeszcze pisaliśmy o nadchodzącym seryjnym modelu Forda Mach-E.  Tymczasem Ford już teraz zaprezentował unikatową wersję nadchodzącego elektrycznego crossovera. Prototyp jednak mocno się różni od seryjnego modelu. Mustanga Mach-E 1400 prototype o mocy 1399 KM , wyposażono w siedem silników i „ultra-wysokowydajny” akumulator, aby zaprezentować potencjał osiągów silników elektrycznych.

Mustang Mach-E 1400 Prototype został opracowany przez Ford Performance and RTR Vehicles, firmę tuningową założoną przez driftingową gwiazdę Vaughna Gittina Jr. Prace nad tą przeróbką Forda trwały ponad 10 000 godzin.

Podczas gdy samochód szosowy Mustang Mach-E (seryjny) będzie wyposażony w dwa silniki, Mach-E 1400 ma siedem silników, z których trzy są przymocowane do przedniego mechanizmu różnicowego, a cztery z tyłu. Pojedynczy wał napędowy łączy silniki z mechanizmami różnicowymi, a konfiguracja została zaprojektowana tak, aby dać układowi napędowemu większą możliwość regulacji do różnych zastosowań.

TO CIĘ ZAINTERESUJE >>> Mustang Bullitt – historia Legendy

Podwozie zbudowane jest z nadwozia Mustanga Mach-E GT w kolorze białym, zaprojektowanego z myślą o różnych układach, dzięki czemu maszyna może być oferowana z napędem na przednie, tylne lub na wszystkie koła. Cała moc może zostać przekazana na każdą oś lub podzielona równo między obie. Elektryczny wzmacniacz siły hamowania pozwala Mustangowi Mach-E 1400 wychwytywać energię podczas hamowania, w połączeniu z ABS i kontrolą stabilności.

Moc pobierana jest z akumulatora o mocy 56,8 kWh z ogniwami niklowo-manganowo-kobaltowymi, które według Forda dają bardzo wysoką wydajność i wysokie szybkości rozładowania. System ten jest zaprojektowany do chłodzenia prądem dielektrycznym podczas ładowania, co skraca czas między ładowaniami.

Nadwozie nowego Mustanga zbudowane jest z lekkich organicznych włókien kompozytowych. Reszta pojazdu w dużym stopniu wykorzystuje włókno węglowe. Projekt samochodu został zmodyfikowany, aby zapewnić wysoki poziom siły docisku, a Ford twierdzi, że może wynosić ponad 1000 kg przy prędkości 260 km/h.

ZOBACZ TEŻ >>> Ford Mustang Mach-E czy to naprawdę MUSTANG ?

Mustang Mach-E 1400 Prototype

Mustang Mach-E 1400 Prototype – czy takie auto ma sens ?

pędów elektrycznych osoby, które twierdzą że prawdziwa motoryzacja umrze wraz z zaprzestaniem produkcji silników spalinowych. Ja osobiście jestem coraz większym fanek elektryków, nie ze względu na ekologiczne aspekty, ale przede wszystkim na możliwości i osiągi jakie daje elektryfikacja.

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI