Zapowiedzi

Nowy Mercedes G 4×4² – Normy spalania są dla mięczaków.

Mercedes G 4x42
1.05KCzytany

Mercedes AMG G 4×4² – to prawdziwy potwór i osobiście jest na liście moich marzeń motoryzacyjnych. W świetle gdy dowiadujemy się że mały Suzuki Jimmy nie spełnia norm spalania i nie będzie już sprzedawany w dotychczasowej formie, Mercedes testuje nową wersję swojej gigantycznej Klasy G 4×4².

Fabryka Mercedesów AMG w miejscowości Affalterbach jest dobrze znana z produkcji odważnych pojazdów na przestrzeni lat. Kiedy mercedes pokazał wersję G63 AMG myślałem, że już nic potężniejszego się nie pojawi. Tymczasem AMG wypuściło 4×4² ,który dołączył do jeszcze bardziej szalonego projektu G63 6×6. Wygląda na to, że formuła zostanie odświeżona dla Klasy G nowej generacji ,pomimo rosnącej presji na redukcję emisji CO2.

Mercedes G 4x42

Przedstawiona w dużej mierze nieosłonięta jeszcze Klasa G 4×4² ma te same cechy co stary model: poszerzone nadkola, znacznie podwyższony prześwit i grube opony terenowe. Widoczny jest również funkcjonalny, zamknięty bagażnik dachowy, do którego można dostać się po drabinie zamontowanej na tylnej klapie, wraz z zewnętrznym kołem zapasowym.

ZOBACZ TEŻ >>>FORD BRONCO 2021 – OFICJALNIE

Co oznacza 4×4 do kwadratu w Mercedes G ?

W stosunku do standardowego Mercedesa G „Gelenda do kwadratu” wyróżnia się m.in. przeprojektowanym zawieszeniem i znacznie zmodyfikowanym układem napędowym. Samochód wyposażono w portalowe mosty napędowe i trzy – blokowane w ruchu – dyferencjały pozwalające radzić sobie w każdej błotnej opresji. Dzięki zastosowaniu regulowanych amortyzatorów i kół w rozmiarze 22 cali z oponami 325/55 auto może się pochwalić prześwitem aż 450 mm! To sprawia, że podawana przez producenta głębokość brodzenia wynosi aż 1 metr!

Mercedes AMG G 4x42

Oczekuję że nowy model 4×4² będzie prawdopodobnie korzystał z tego samego 4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, co AMG G63. Waga poprzednika sięgała ponad trzech ton – czego nie było kompletnie czuć na drodze.

ZOBACZ TEŻ >>>>JEEP WRANGLER z silnikiem 392 V8 HEMI ?

„Gelenda” – bo tak pieszczotliwie nazywają tego „potwora” jego miłośnicy, w wersji 4×4 do kwadratu ma szansę aby pojawić się w sprzedaży jeszcze w tym roku. Zanim jednak postanowicie pobiec do salonów – musicie mieć na uwadze, że Cena w nowej wersji również przekroczy barierę 1 mln złotych.

ZOBACZ TEŻ  >>WIDEO<<  MERCEDES G-klasa BRABUS

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI