MAZDA MX-30 – pierwszy elektryk od mazdy
Mazda MX-30 to pierwszy elektryk od mazdy. Pomysłem marki w walce o klienta na rosnącym rynku samochodów elektrycznych, nie ma być przede wszystkim zasięg, ale wysoka jakość z której słynie marka za rozsądną, względem rynku cenę.
Mazda modelem MX-30 wkracza na rynek Samochodów Elektryczych, ale z innym pomysłem na rynek niż konkurencja
Mazda do tej pory nie była pierwszym producentem samochodów, o którym myślałeś, rozmawiając o samochodach elektrycznych. Podczas gdy walka producentów samochodów, o promocję swoich modeli elektrycznych toczy się już od jakiegoś czasu, Mazda postanowiła wkroczyć do walki właśnie teraz.
Gdy inni producenci rozpoczęli „wyścig zbrojeń”, Mazda wydaje się mieć inny pomysł. Mówiąc prościej, Mazda MX-30 ma zaledwie 35,5 kWh, a maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi 200 km. To oznacza prawie dwa razy większy zasięg konkurentów.
Mazda twierdzi, że akumulatory samochodów elektrycznych, są nieekologiczne w produkcji. To obniża wiele plusów i zalet, jakie zapewnia jazda elektrykiem. Ponadto są ciężkie, co często psuje sposób prowadzenia samochodu. Dodatkowo są drogie, przez co zakup EV jest trudniejszą decyzją, niż powinna być.
Mazda uważa, że mniejsza bateria w MX-30 rozwiązuje te problemy. Badania na świecie pokazują, że 95 procent docelowych klientów samochodu jedzie mniej niż 100 km dziennie, a przy takim myśleniu zasięg 200 km powinien wystarczyć.
Wygląd Mazdy MX-30
Nowa Mazda Mx-30 wygląda inaczej niż inne modele w ofercie marki. Nie jest to jednak wygląd „futurystyczny” i może zdecydowanie spodobać się fanom marki.
Tylne drzwi stanowią ukłon w stronę samochodu sportowego RX-8 i przyciągają wzrok. W praktyce wyglądają fajnie, ale oznacza to, że wchodzenie z tyłu jest nieco utrudnione i nie można otworzyć tylnych okien.
Wnętrze wydaje się być przestronne i wygodne. W oczy rzuca się centralny ośmiocalowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy który, szybko reaguje i jest oczywiście wyposażony w Apple CarPlay i Android Auto.
>>Czytaj TAKŻE – Elektryki na które czekam
Podczas podróży zauważysz, że Mazda nadała MX-30 syntetyczny dźwięk silnika, aby przerwać ciszę i sprawić, by jazda tym elektrycznym SUV-em wydawała się naturalna.
Mały akumulator oznacza, że samochód jest stosunkowo lekki w porównaniu z elektrycznymi konkurentami. Masa MX-30 to nieco ponad 1,6 tony, co jest niezwykle korzystne dla sposobu, w jaki MX-30 jeździ. Układ kierowniczy jest dobrze wyważony i precyzyjny, uczucie hamowania jest naturalne.
Sugerowana CENA nowego modelu MAZDA MX-30 zaczyna się od 146400 zł. Samochód zatem nie łapie się do programu „zielony samochód” o którym pisaliśmy tutaj.
Konfigurator nowego modelu MX-30 znajdziesz TUTAJ