Zapowiedzi

Ford Mustang Mach-E czy to naprawdę MUSTANG ?

Mustang Mach-E
984Czytany

Czy są jacyś miłośnicy motoryzacji którzy nie wiedzą co oznacza „koń” na masce forda ?  Kiedy Mustang pierwszej generacji zadebiutował w USA w 1964 był ogromnym hitem. Samochód stał się marzeniem fanów samochodów sportowych. Obecna 6 generacja Mustanga to w Polsce prawdziwy hit sprzedaży i ziszczenie marzeń wielu miłośników szybkich samochodów. Osobiście kiedy ktoś mówi Mustang od razu mam przed oczami sportowego, muskularnego FORDA z naciskiem na sportową sylwetkę.

Ford Mustang będzie SUV-em i do tego elektrycznym

Mustang Mach-E

Wiem, motoryzacja się zmienia. To że Mustang doczeka się elektrycznego napędu pewnie można było przewidzieć. W końcu niespotykane osiągi silników elektrycznych, to idealna jednostka napędowa dla samochodu sportowego. Jest jednak jedna rzecz której nie mogę zrozumieć, dlaczego Ford zdecydował się na wypuszczenie – legendy sportowego 3 drzwiowego samochodu w nadwoziu SUV. Doskonale rozumie że SUV-y to najpopularniejszy obecnie segment samochodów – rozumie również że elektryfikacja wkracza nie przez tylne, ale zdecydowanie główne wejście – tylko kto mi wytłumaczy dlaczego ten nowy samochód od Forda nosi znaczek legendarnego juz „konia” ?

Koniec mojego płaczu nad nowym Mustangiem Mach-E SUVEM – choć zdecydowanie łatwiej było by mi pisać ten tekst gdybym pisał o nowym Fordzie a nie Mustangu Suvie.

Konkurencja nowego Forda Mustang Mach-E

Nowy Mach-E ma być konkurencją dla SUV-ów takich jak Tesla Model X , Mercedes EQC i Audi e-tron . Mustang ma występować w wersji podstawowej z akumulatorem 75 kWh i napędem na dwa koła, oraz z napędem na cztery koła i akumulatorem 99 kWh.

Dodatkowo wiosną 2021 roku pojawi się najmocniejszy elektryk od Mustanga o oznaczeniu Mach-E GT. Oczekuje się, że będzie wytwarzał około 465 KM i 830 Nm z bliźniaczych silników elektrycznych. A dzięki napędowi na cztery koła powinno to oznaczać, że od 0 do 100 rozpędzi się w mniej niż cztery sekundy. Brak jest informacji o baterii dlatego można przyjąć że moc zostanie podniesiona kosztem zasięgu.

Wnętrze i technologia Mustanga Mach-E

Aby wsiąść do nowego Mach-E wystarczy ci Bluetooth w smartfonie. Na zdjęciach nie widać tradycyjnych klamek – to nie jest błąd projektantów to zamierzone działanie. Aby wejść do samochodu naciskasz przycisk ukryty z boku samochodu. To delikatnie otwiera drzwi, a następnie pociągasz je do siebie, wciskając palce w szczelinę. Ale co jeśli skończy Ci się bateria telefonu? Nie martw się, nadal możesz otworzyć samochód, stukając kombinację w klawiaturę umieszczoną w samych drzwiach.

We wnętrzu Mach-E dominuje ogromny 16-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy – jest nawet większy niż w Tesli Model 3.
Mustang Mach-E będzie standardowo wyposażony w pełen zestaw autonomicznych pomocy w prowadzeniu pojazdu. W rezultacie może przyspieszać, hamować i kierować pojazdem na autostradzie. Może również włączyć hamulce, jeśli spróbujesz skręcić w kierunku nadjeżdżającego pojazdu. Ponadto, jeśli wyczuje zbliżającą się kolizję asystent kierowania omija potencjalny wypadek.

wnętrze Mustang Mach-E

Wersje Mustanga Mach-E z napędem na wszystkie koła mają silnik elektryczny na każdej osi. Silniki mogą dostosowywać moc napędu na koło które ma najmniejszą przyczepność, znacznie szybciej niż konwencjonalny mechaniczny układ napędu na cztery koła. Ford twierdzi, że dostroił go, aby zapewnić maksymalną przyczepność na zakrętach, ale również energicznie przetestował Mach-E na mokrych i zaśnieżonych drogach. Mach-E jest także pierwszym samochodem dostrojonym przy użyciu symulatora wyścigowego Forda w Karolinie Północnej.

Praktyczny Mustang Mach-E

Przepraszam, ale oprócz nazwy nie jestem w stanie dopatrzyć się podobieństw do obecnego Mustanga i samochodów z przeszłości. Ja będę nazywał ten model po prostu Mach-E.
Łatwiej mi na niego patrzeć jako na projekt elektrycznego SUVA Mach-E. Czy jest bardziej praktyczny od obecnego sportowego Mustanga – zdecydowanie. Bagażnik a nawet dwa. Jeden z tyłu – 402 litrowy i 100 litrowy ubity w nos samochodu, w którym zwykle byłby silnik benzynowy lub wysokoprężny.

Czekam na ten projekt – bo jestem fanem samochodów elektrycznych. Szkoda tylko ze technologia nie została zaimplementowana, najpierw, do Mustanga jakiego znamy – to było by coś.

2 komentarze

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI