Aktualności

Alpine 110 – za 5,6 miliarda dolarów Uratowane przed toporem.

Alpine 110 - motoocena.pl
Alpine 110 - motoocena.pl
181Czytany

Przemysł samochodowy staje się elektryczny, kupujący uciekają do SUV-ów, a pandemia koronawirusa dotknęła wszystkich producentów samochodów, w tym Renault, który wciąż próbuje dostrzec światło na końcu tunelu.

Wyrok Śwmierci na francuskie modele Renault

Pojawiły się doniesienia o śmierci niektórych bardzo znanych marek w portfolio francuskiej marki , a pierwsze, najwyraźniej, to minivany Scenic i Espace oraz średniej wielkości samochód rodzinny Talisman. Megane również nie jest bezpieczne plotki wieszczą, że również w przyszłości Renault Alpine A110 był pod znakiem zapytania.

Alpine 110 - motoocena.pl
Alpine 110 – motoocena.pl

Alpine 110 Uratowane przed toporem ?

Na szczęście w międzyczasie Renault uzyskało pożyczkę w wysokości 5,6 miliarda dolarów, gwarantowaną przez państwo francuskie nawet do 90 procent. Będzie to powiew świeżości, który pomoże jej i jej markom skoncentrować się na tym, co dalej, i wygląda na to, że marka Alpine ma przyszłość. Niemniej jednak ta przyszłość najprawdopodobniej będzie oznaczać elektryfikację, chociaż wyzwaniem jest obniżenie ciężaru i stworzenie samochodu, który ludzie będą chcieli rzucić w zakręt.

Alpine 110 - motoocena.pl
Alpine 110 – motoocena.pl

Elektryfikacja Alpine 110 nieunikniona

Szef projektu Renault, Laurens van den Acker, odpowiedzialny również za stylizację marek Alpine i Dacia, niedawno powiedział:

„Na dłuższą metę nieuniknione jest, że zelektryfikujemy Alpine – i to nie jest mnie nie cieszy” – skomentował. „Robimy to nie tylko z powodu przepisów. Oczekiwania ludzi się zmienią i popchną nas w tym kierunku. Wyzwaniem będzie stworzenie czegoś elektrycznego, co będzie lekkie. Prędkość na linii prostej nie stanowi problemu, ale to nie jest problem Alpine. Chodzi o rzucanie samochodu bokiem. To charakteryzuje konkurentów modelu czyli Mazdę MX-5 lub Lotus Elise. ”

Elektryczne Alpine to dopiero początek – następne będzie Renault RS

Elektryfikacja może odegrać dużą rolę w nadchodzących latach również w modelach RS, jednak dodatkowa waga akumulatorów i silników elektrycznych to bardzo delikatna sprawa . „Mając RS-a chcesz czasami korzystać z samochodu na torze. Musimy znaleźć sposób abyś miał wrażenie że Elektryczny RS jest lekki, kiedy tak naprawdę będzie dużo cięższy ”, powiedział van den Acker. „Technologie takie jak wektorowanie momentu obrotowego mogą sprawić, że samochód wydaje się lekki, gdy w rzeczywistości ma dwie tony. Mam nadzieję, że technologia zapewni nam fantastyczne wrażenia z jazdy ”.

Renault Megane RS - motoocena.pl
Renault Megane RS – motoocena.pl

Alpine 110 ma przed sobą przyszłość

To dobra informacja w czasach kiedy ekscytującą motoryzację wypierają SUV-y i nudne – przepraszam – praktyczne samochody.

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI