Moto testy

Nowy Nissan JUKE – recenzja

204Czytany

Oryginalny Nissan Juke pierwszej generacji był absolutnym „pionierem” i pomimo dziwacznego wyglądu, który nie przypadł do gustu wszystkim, sprzedawał się i zainspirował całą masę małych SUV-ów w tym Ford Puma , Renault Captur , Skoda Kamiq i Volkswagen T-Roc.

Problem polegał na tym, że nawet jeśli podobał ci się wygląd oryginalnego Nissana Juke, nie było wielu logicznych powodów, aby go kupić.

Nissan Juke - motoocena.pl
Nissan Juke – motoocena.pl

Nowy Nissan JUKE – to naprawdę JUKE ?

Nowy Juke to zupełnie inny samochód pod względem wyglądu, do tego stopnia że projektanci mogliby zmienić nawet nazwę – jednak pamiętaj! Juke się sprzedawał, a teraz oprócz miłośników poprzedniej wersji ma szansę na przyciągnięcie nowych fanów.

Silnik i Prowadzenie nowego Nissana

1,0-litrowa benzyna z turbodoładowaniem to jedyny dostępny obecnie silnik. Czy jest wystarczająco żwawy? Prędkość od 0-100 km/h w 10,4 sekundy. Silnik pracuje ciszej niż porównywalne silniki w T-Roc lub Kamiq – warto jednak zauważyć że tutaj silniki są nieco mocniejsze.

Nissan Juke - motoocena.pl
Nissan Juke – motoocena.pl

Inne silniki w Nissanie prawdopodobnie dołączą do linii Juke w przyszłości, w tym wersja hybrydowa. Na tą chwilę Nissan wykluczył diesla.

Nowy Juke samochodem wygodnym, zawieszenie z łatwością wybiera mniejsze dziury i nierówności z drogi.
Przyczepność na zakrętach ? dużo lepsza niż mogła by wskazywać bryła samochodu. Konfiguracja z mniejszymi 16-calowymi lub 17-calowymi felgami aluminiowymi zapewnia najlepszy komfort. 19-calowe felgi aluminiowe z topowych konfiguracjach Tekna i Tekna + nie poprawiają komfortu jazdy. Znam jednak wiele osób które stawiają wygląd ponad wygodę, więc konfiguracja z 19-calowymi felgami jest raczej dla nich.

Wnętrze i pozycja za kierownicą w nowym Juke

Jeśli kiedykolwiek prowadziłeś pierwszego Nissana Juke (’10-19) , być może frustrował Cię fakt, że jego kierownica nie była regulowana we wszystkich płaszczyznach.

To był prawdziwy problem dla niektórych kierowców, więc z przyjemnością informujemy, że kierownica obecnego Juke wpada i wysuwa się – dzięki czemu idealnie możesz dopasować swoją idealną pozycję. W Czy jest idealnie ? niestety NIE! Na dłuższych trasach będziesz się męczyć, ponieważ nie ma regulowanego podparcia lędźwi.

Podstawowa wersja Visia zapewnia podstawowy system informacyjno-rozrywkowy, który wygląda jak powrót do wczesnych lat dziewięćdziesiątych. Jednak pomimo niewielkiego monochromatycznego ekranu masz Bluetooth, radio DAB i gniazdo USB. Nadal jednak najlepiej go unikać.

Nissan Juke - motoocena.pl
Nissan Juke – motoocena.pl

Wydaje się więc że najlepszym rozwiązaniem „startowym” może być wersji Acenta, ponieważ zapewnia znacznie bardziej nowoczesny kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 8,0 cala. Otrzymujesz także bardziej nowoczesne funkcje, takie jak Apple Carplay i Android Auto na smartfony, dzięki czemu możesz korzystać z aplikacji swojego telefonu, takich jak Mapy Google i nawigacja. Wykończenie N-Connecta i wyższe dodają wbudowaną nawigację satelitarną z bieżącymi informacjami o ruchu.

Grafika na ekranie dotykowym mogła by być ostrzejsza i często występuje opóźnienie między dotknięciem ekranu a wszystkim, co się dzieje. Niektóre ikony są również trochę małe, aby trafiać dokładnie w punkt.

Jakość materiałów jest to obszar, w którym najnowszy Juke zrobił ogromny skok do przodu w porównaniu z pierwszym modelem.

To prawda, że ​​topowe wykończenia, takie jak Tekna + – z bardziej wyszukanymi materiałami, takimi jak pokrycia Alcantary i błyszczący czarny plastik – wyglądają najlepiej, ale nawet wykończenia środkowego poziomu wyglądają nieźle.

Na przykład metalowe otwory wentylacyjne w stylu turbin wydają się zaskakująco eleganckie i klikają po zamknięciu w zadowalający sposób. Najbardziej drażni twardy plastik na górze drzwi. Mogę spokojnie powiedzieć, że jakość wykończenia (materiały) dorównują rywalom klasy premium takim jak Audi Q2 czy BMW X1.

Podsumowanie i Rekomendacja

Czy nowy JUKE jest samochodem który przyciąga wzrok ? wg. mnie tak choć cały czas zastanawiam się czy nie jest to efekt „brzydkiego kaczątka” kiedy znajoma z liceum na którą nikt nie zwracał uwagi, po 15 latach okazała się pięknym łabędziem – mam nadzieję że wiecie o czym mówię 🙂 Poprzedni JUKE był naprawdę – „kontrowersyjny”

Czy nowy JUKE sobie poradzi z konkurencją ? Nowe odmiany o dziwnych nazwach od SKODY, Ford Puma który zbiera pozytywne recenzje, odświeżona Toyota C-HR, czas pokaże…

Ceny nowego Nissana JUKE zaczynają się od 66 900 zł za wersję VISIA
Nasza MotoOcena na tle dostępnej konkurencji 6,5/10

Twój komentarz

Piotr Stebel

Piotr Stebel

Pasjonat i Miłośnik Motoryzacji.

ZGADZAM SIĘ POLITYKA PRYWATNOŚCI